Aceeași persoană, aceleași analize, rezultate diferite. Explicația laboratorului ItalMed din Alba Iulia

    0
    57

    Laboratorul de analize ItalMed din Alba Iulia vine cu un răspuns referitor la situația făcută publică de o familie care a sesizat rezultate diferite la aceleaşi probe. Aceştia susţin că analizele unei femei de 84 de ani au ieșit neașteptat de bine, motiv pentru care au reluat procedura la un alt laborator, iar rezultatul a fost complet diferit. 

    Familia femeii povestește că în data de 6 noiembrie s-au prezentat la ItalMed pentru analizele periodice, de care depindea noul tratament pe care îl avea de urmat. Femeii i s-a recoltat sânge, iar după câteva ore i-au fost eliberate rezultatele. Pentru că analizele erau neașteptat de bune, familia a decis să repete analizele la laboratorul Spitalului Județean Alba, unde, stupoare, rezultatele au fost total diferite. Indicii erau la unele probe și de trei ori mai mari față de ce arăta rezultatul primit de la laboratorul privat.

    VEZI: La privat sănătoasă, la stat bolnavă! Aceeași persoană, aceleași analize, aceeași zi, rezultate diferite

    Situația a fost explicată și de cei de la ItalMed care spun că au declanșat o anchetă internă și au stabilit posibilele erori ce ar fi putut apărea în defsășurarea analizelor.

    „Stimată doamnă

    Vă mulțumim că ați ales serviciile laboratorului Ital Med!

    Vă scriem în legatură cu situația aparută în ziua de 06.11.2017, când, în urma solicitării dumneavoastră pentru o serie de analize, laboratorul nostru v-a eliberat un Buletin de rezultate în care valorile pentru uree și creatinină erau în contradicție cu diagnosticul dumneavoastră.

    Primul aspect pe care dorim să vă informăm este că, în momentul în care a fost introdusă cererea de analize, persoana de la registratură nu a înregistrat și diagnosticul de pe biletul de trimitere, analizele fiind făcute contra cost. Aceasta a condus la imposibilitatea corelării rezultatului cu diagnosticul în momentul validării Buletinului de rezultate. Ca urmare, rezultatele obținute au fost eliberate ca atare.

    Cât privește determinările, am declanșat o anchetă internă și am stabilit posibile erori:

    – lucrarea unei alte probe în locul probei dumneavoastră
    – eroare indusă de activitatea aparatului
    – prezența fibrinei

    Pentru punctul 1 am reluat toată seria de determinări din ziua respectivă, iar rezultatele sunt comparabile determinarilor inițiale, ceea ce exclude posibilitatea încurcării serurilor.

    Pentru punctul 2 am solicitat consilierea firmei cu care avem contract de service pentru acest aparat. Aparatul a beneficiat de mentenanță cu doar o săptămână în urmă din partea lor. A fost astfel exclusă și posibila eroare indusă de activitatea aparatului.

    Pentru punjctul 3 am supravegheat modul de activitate al operatorului privind screening-ul prezenței fibrinei în ser. Suparavegherea ne-a arătat că procedura este respectată, se face screening pentru depistarea fibrinei. Cu toate acestea, este posibil ca microaglomerări de fibrină să scape screening-ului, existând la orice laborator această marjă de erorare umană.

    Din datele analizate am ajuns la concluzia ca cel mai probabil prezența unei microaglomerări de fibrină a putut înfunda temporar acul de pipetare, ceea ce a dus la aspirarea unei cantităţi insuficiente de probă, generând astfel un rezultat eronat.

    Mulţumim pentru că ne-ați informat cu privire la eroarea apărută și regretăm situația creată.

    Vă asigurăm de bunele noastre intenții, de deschiderea de a găsi soluții pentru evitarea în viitor a situațiilor de acest gen.

    Vă asigurăm de asemenea că desfășurăm și vom desfășura în continuare o activitate în care suntem centrați pe calitate și client”, a transmis ItalMed.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here